L'ABRAÇADA DE GUSTAV KLIMT

 Hola famílies,

El día 30 de gener es celebra el dia de la pau. A l'escola hem volgut treballar-la des de quadre del pintor Gustav Klimt "L'abraçada". Per introduir el quadre als alumnes, he tapat la part de dalt i només els he mostrat la inferior i els he preguntat què veien:

Aitana: un pájaro. Y un plato.

Lluc: un pez. Y un culo de elefante.

Teo: madera.

Marc: un circuito de coches (senyalant les espirals). Una seta.

Chloe: ojos. 

Amir: un círculo grande. 

També parlem de les figures geomètriques i els colors que sorten al quadre. Posteriorment, destapem la part de dalt deixant tot el quadre al descobert. 

Lluc: una niña pequeña, está durmiendo. 

Analisa: només hi ha una nena? Surt algú més?

Teo: salen 2 personas, se le ve el pelo, los dos duermen.

Analisa: I què estan fent? 

Com era difícil veure que s'estaven abraçant, vaig fer que dos nens ho representassin físicament perquè ho visualitzassin millor. Primer es va oferir en Teo a col·locar en Lluc, però no varen acabar de representar. Després va sortir en Marc per fer del personatge que surt d'esquena i n'Aitana per fer de la "nena" a la que se li veu la cara. En Lluc i en Teo surten per ajudar a col.locar a n'Aitana i finalment jo ajudo a juntar una miqueta més als dos nens i els faig veure que al quadre surt el braç i la mà de la "nena" i n'Aitana imita el gest com al quadre. Aleshores, els demanc que fan en Marc i n'Aitana i contesten "se dan un abrazo". 





Després tots ens busquem una parella per fer una abraçada. 








En una altra sessió passem a fer el nostre quadre de l'abraçada, ho feim per parelles. 









A nivell de centre, el dilluns realitzarem dos activitats comunes per celebrar el dia de la pau, una és la cursa per reunir sous per Save the Children i l'altre és un quadre-puzzle amb caixes de cartró. Cada aula decorarà amb la tècnica collage una part del quadre per després juntar totes les peces al hall de l'escola. Bé doncs, durant aquests dies hem estat treballant en aquest collage. 









Ha quedat FANTÀSTIC! 


Per a la cursa, hem preparat els nostres dorsals. Hem vist a Internet que porten números, els hem posat i hem afegit el nostre nom. 


Però i què és la Pau? Tot això té sentit quan els boixos i les boixes posen paraules. Els he mostrat 2 imatges molt diferents del conte La balena que mai tenia prou i hem pogut distingir que és pau i que no. I després ells varen treure les seves conclusions:
Lluc: abraçar-se, compartir, jugar junts. 
Teo: darse besos y abrazarse. Compartir los juguetes. 
Matteo: darse besos y abrazar. No pelearse. 
Després parlam sobre la cursa i perquè la feim. 
Emma: porqué es el dia de la pau. 
Marc: para ayudar a niños de otros países que tenen poques coses. 

Ja veis que hem fet moltes coses i converses sobre la pau, però també hem tengut temps per jugar i contar un conte. El conte ha estat La poma vermella, un conte molt similar al de Quin gust fa la lluna, on els animals s'ajuden per aconseguir un objectiu, la poma vermella. 


I respecte al joc, hem inaugurat la taula de l'hivern amb diferents materials i animals del fred per experimentar lliurement.




El mòbil de l'hivern amb les decoracions que vam fer la setmana passada. 

BON CAP DE SETMANA A TOTS😊

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ACABAM EL CURS...

JA ÉS AQUÍ EL NADAL!!!

PROJECTE: ELS PLANETES