NOU PROJECTE!!!

 Hola a tots i totes,

Fa un parell de setmanes vaig plantejar als alumnes la proposta de començar un nou projecte, doncs ja havíem fet algunes coses de Pokémons, I els va semblar bona idea. Primer cada un/a individualment va dibuixar en un paper la seva opció de projecte i una vegada que tots/es ja ho tenien, en rotllana vam mostrar i explicar la nostra proposta. A la mateixa vegada anàvem juntat temes similars, com per exemple, diferents animals. Els temes sorgits eren: animals, flors, mar, cotxes, robots, monstres i unicorns i planetes. Després vam fer una primera votació i descartàrem les propostes que no tenien cap vot o només tenien un. I finalment, fèrem la darrera votació on va sortir guanyador ELS PLANETES. 






Posteriorment, ens han sorgit algunes preguntes que anirem resolent durant el projecte:
- el sol és un planeta?
- quants planetes hi ha?
- què té la Terra per dins?
- Papá Noel viu al planeta més llunyà del sol (Neptú). Això va ser una deducció per part d'alguns alumnes perquè vèrem que era el planeta més fred de tots. 
Aquesta setmana hem donat resposta a les 2 primeres preguntes mirant un vídeo a la pissarra digital. A continuació, en grups cooperatius han representat els 8 planetes amb plastilina amb l'ajuda d'una imatge del sistema solar. 











En una altra sessió hem vist que els planetes no estan quiets, fan 2 moviments, giren al voltant del Sol i sobre si mateixos. Després de veure el vídeo on s'explicaven els moviments dels planetes, hem sortit al pati i hem representat el moviment. 



En gran grup i després en parelles hem ordenat els planetes del més a prop del sol al més llunyà. 







També hem fet "plastilina de l'espai" amb farina, sal, aigua, un poc d'oli, colorant I purpurina. No ens ha quedat molt negra però lo important és que han gaudit molt de  l'experiència. 














Seguim fent dinàmiques de cohesió de grup. Fa un parell de setmanes vàrem fer La fàbrica de quadres, on els alumnes havien de seguir unes instruccions i cada vegada que acabaven de fer el que se'ls hi deia havien de canviar de lloc. Cada ú/una tenia un paper davant i la 1era instrucció era dibuixar un punt. A continuació, havien de canviar de lloc. 2ona instrucció fer un cercle al voltant del punt. Canviar de lloc. Altres pautes eren: fer una espiral; fer una estrella; posar-se de peu a la cadira i amollar el pinzell perquè caigui dalt del paper,... Va ser interessant veure com alguns alumnes no volien canviar de lloc, volien fer el seu propi dibuix i no els agradava la idea d'anar canviant de lloc, perquè al final no sentien com a seva cap de les pintures realitzades.













La setmana passada vam fer la dinàmica “abraçades musicals", és una versió de les cadires musicals. Sona la música i els alumnes han de ballar i quan s'atura han de cercar algú i fer-li una abraçada. Els ha agradat molt aquesta dinàmica!












Durant les darreres setmanes hem treballat els contes següents:

El conte de La zebra Camil.la parla sobre una zebra que perd les seves ratlles i es va trobant animals que l'ajuden i comparteixen amb ella unes ratlles per al seu cos. Després de contar-lo hem fet una feina entretinguda.
 






Los amigos se perdonan parla sobre la necessitat de demanar perdó des del cor, perquè no qualsevol perdó val. 


El conte No ve d'una, que treballa la consciència mediambiental, ens ha ajudat a crear 2 encarregats nous, els que s'encarreguen de dur els residus de plàstic i paper als contenidors de reciclatge que tenim al pati. 

Com ja us vaig informar per gestib, les sessions de psicomotricitat han començat a fer-se a l'antic menjador. Aquí teniu algunes fotos:









BON CAP DE SETMANA!! 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ACABAM EL CURS...

JA ÉS AQUÍ EL NADAL!!!

PROJECTE: ELS PLANETES